espressocafe.ro

luni, 18 ianuarie 2016

Ambitie de adolescent

Pe la vreo 17 ani, baiatul meu s-a apucat sa faca zilnic miscare. Il vedeam cum alerga pana la statie si inapoi cand pleca si se intorcea de la scoala, il vedeam cum se straduia sa faca un anumit numar de flotari, in fiecare noua zi mai multe, pentru a se autodepasi si pentru a-si modela frumos corpul fara sa fie nevoit sa mearga la sala. E drept, nici nu stateam prea bine cu banii in acea perioada si nu stiu daca mi-as fi putut permite sa ii platesc distractia. Baiatul meu a inteles rapid acest lucru si a lucrat singurel, acasa, nestiut de nimeni, fara sa aiba aparate de forta sau alte minunatii. Ca sa poata face abdomene isi baga varfurile picioarelor sub un fotoliu greu, caci nimeni nu avea timp si rabdare sa il ajute. Pentru a face fandari isi urca un picior pe spatarul fotoliului. Fiecare nou exercitiu facut il aducea mai aproape de scopul propus si il facea sa fie mandru de rezultatele obtinute. Eu am crezut mult timp ca e doar o joaca, un moft de adolescent plictisit. Abia la inceputul verii, cand a renuntat la hanorac si a iesit pe strada in tricouri si maieuri, am observat cat de mult se schimbase in doar cateva luni de zile. Pielea ii era ferma, abdomenul era foarte suplu, spatele aproape ca se dublase, formand un trapez de invidiat, hainele i se mulau frumos pe trup, iar pofta de viata ii crescuse la cote maxime. 


Impinsa de curiozitate, l-am intrebat cum de ii venise ideea sa faca sport si sa se transforme prin exercitii fizice. Mi-a spus ca l-au impulsionat in primul rand colegii, care mergeau la sala de mai multe ori pe saptamana, dar si faptul ca isi dorea sa arate bine. Era vremea cand incepea sa se uite dupa fete si cand isi dorea ca si fetele sa se uite la el. In sinea mea, sunt convinsa ca un rol avusese si profilul liceului la care invata. Fiind la liceul de chimie, stia deja o multime de lucruri despre glutamina (Substanță care se găsește în unele plante, se formează în țesuturi și în sânge și are rol important în metabolismul celulelor din țesuturi), despre reactiile chimice care au loc in organismul uman, despre tot felul de alte chestii pe care eu le-am si uitat intre timp, dar care lui i-au schimbat in bine viata. Poate parea ca exagerez, insa va jur ca e purul adevar. De atunci au trecut cinci ani si baiatul meu continua sa faca exrcitii fizice in fiecare zi, desi nu merge la sala. Nu se mai teme de apa rece, nu se mai teme de vant, nu il mai deranjeaza toate nimicurile din lume, ca altadata. 

"Glutamina este "mama"tuturor aminoacizilor. Studiile dovedesc că suplimentarea glutaminei în mod constatnt, împiedică deteriorarea muşchiilor, adică are un efect anti-catabolic. Un alt avantaj este că glutamina creşte nivelul natural al hormoniilor în organism. Cu numai 2 grame de glutamină nivelul hormonilor creşte de 4 ori. Este un fapt că organismul are nevoie de acest aminoacid, mai ales pentru metabolismul muscular. Dintre cei 18 aminoacizi, glutamina în 60% se găsește în muschi. Glutamina ajută la necesităţiile lichidei în celule şi creşte volumul celularului. Dacă nivelul glutaminei scade, împreună cu asta, scade și volumul celularului, de aceea putem să spunem că absenţa glutaminei deteriorează muşchii mai repede, adică de 2 ori mai rapid. Rezultatul este că suplimentarea glutaminei un necesar, și este indispensabil."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu