espressocafe.ro

joi, 24 septembrie 2015

Accesorii si ustensile de bucatarie

Sa nu va mirati daca pe acest blog plin cu legendele florilor veti gasi uneori si articole in care sa fie preamarite anumite accesorii si ustensile de bucatarie si asta dintr-un motiv foarte simplu: multe dintre ele chiar pot fi flosite la gradinarit prin ghivecele cu flori sau chiar la ornamentarea casei, a verandei, a balconului, a gradinitei cu flori. Cand eram copil, ai mei aveau balconul plin cu flori in ghivece. In vreme ce mama pregatea ingrediente pentru vreun fel de mancare mai sofisticat folosind cantare de bucatarie, tavi de forme ciudate si tot felul de esente cu arome uluitor de bune, tatal meu se ocupa de gradinarit la bloc. Inarmat cu un cutit fara varf ascutit, el scotea florile din pamant, le curata si inspecta radacinile, le tundea acolo unde era cazul, in vreme ce sarcina mea era sa spal fiecare ghiveci in parte si mai apoi, cand se usca, sa il pictez sau vopsesc in culori vesele. Sora mea nu participa niciodata la acest ritual primavaratic, preferand sa umble prin caietele vechi pentru a gasi retete de prajituri pe care sa le prepare mama cu ajutorul accesoriilor si al instrumentelor de bucatarie. 


Tin minte ca in primul an cand am ales sa raman langa tata pe balcon pentru a ma ocupa de florile din ghivece, am furat din bucatarie o pensula cu care mama ungea cozonacii pe care ii prepara in zilele premergatoare Craciunului. Nu m-a observat nimeni, asa ca am vopsit de zor la ghivece cu acea pensula. Ma opream din cand in cand pentru a-mi admira opera si pentru a ma intreba, cu mintea meade copil, daca florile vor putea vedea si aprecia cu ce migala le pregateam casutele si cat de frumos le decoram. Din bucatarie imi venea aroma de migdale, semn ca mama pregatea niste fursecuri fragede, asa cum doar ea stia sa faca folosind "spritul", un instrument de bucatarie despre care nici in ziua de astazi nu stiu ce nume poarta de fapt. Am strigat-o pentru a ma lauda cu opera mea de mare pictor, in speranta ca ma va rasplati cu cateva fursecuri inainte de masa duminicala care avea, la noi in familie, reguli stricte. 

Mama a intrat pe balcon si a scos un strigat care a adus imediat intreaga familie langa ghivecele cu flori din balcon. Eu continuam sa stau senina cu un accesoriu de bucatarie in mana, fara sa imi dau seama ca tocmai asta provocase strigatul mamei. Pana la urma m-a iertat ca am folosit pensula de uns cozonacii la vopsit ghivece si mi-a facut-o cadou. :) Daca aveti copii si vreti sa va picteze ghivecele cu flori, asigurati-va ca dispuneti de suficiente accesorii si instrumente de bucatarie. Daca nu, intrati pe site-ul homeX.ro, locul unde toate produsele sunt de calitate superioara, oferta este foarte diversificata, iar transportul este gratuit. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu